The Stockholm Trip

I fredags åkte jag och pappa in till Stockholm och gick på Gröna Lund. Det var inte så mycket köer som jag hade väntat mig så det var bra. Efter några timmar där åkte vi in till stan igen och kollade på slottet och nån kyrka. Sedan hade vi så ont i fötterna så vi gick på bio för att vila lite. Vi såg "Dumma Mej 2", dock med svenskt tal vilket var väldigt irriterande, så jag kanske måste se den igen haha. Sen tog vi ett kvällsdopp och gick på våran lilla promenad runda. På promenader såg vi en kalv som hade rymt så vi fick valla den tillbaka in i hagen med några andra vi träffade på promenaden. 
 
//Dad and I went downtown Stockholm last friday and went to the theme park Gröna Lund. I had expected more lines there, so we felt like we were done being there pretty fast. We went back to downtown Stockholm to see the castle and a german church. In the afternoon our feet started to get sore from walking so much so we went to a movie to rest a little bit. We saw "Dispicable Me 2" but it was dubbed in Swedish so it was a little bit irritating. I might have to see it again with English speech too. We swam when we got back to the camping and went for another walk. We saw a calf that had escaped so we had to bring it back to its pasture.//
 
 
Igår fixade vi tågbiljetter som jag behöver för att åka till stugan imorgon, sedan åt vi lunch på Vapiano. Därefter fick jag gå och shoppa medans pappa var någon annanstans. Känndes som att jag gick in i samma slags affärer hela tiden men jag hittade lite roliga grejer som ett par jeans och nån tröja. När jag var klar mötte jag upp pappa och vi åt glass. Sen åkte vi hem och gick på promenad och badade som vanligt.
 
// I bought train tickets yesterday so I can go to my vacation house on Monday. We ate at Vapiano afterwards. I got to go shopping for a while, while dad was somewhere else. It felt like I walked into the same kinds of stores all the time. I think I went to 5 different H&M's in 4 hours haha! But I found a pair of jeans, a shirt and some other stuff. In the end of the day, dad and I bought some ice cream. We swam and went for a walk as usual when we got back to the camping :)//
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0