Breakfast for Lunch

Idag har vi haft en Stina, Helena och Lukas dag då vi åt lunch på ett "Breakfast for lunch"-ställe. Det är precis som det låter att man äter frukost mat till lunch. Åt amerikanska pannkakor, riktigt mättande.Jag fick dock låna lite sylt från stina och ta socker från kaffebordet eftersom de bara äter sirap och smör till pannkakor här borta. 
Efter lunchen åkte vi till issaqua för att göra några ärenden på costco. Jag köpte en ansiktsskrubb som luktar grapefrukt. Mmm :) Sedan hände det inte så mycket fram till middagen, kikade lite på tv och sen tog dagen slut. 
 
En liten rolig grej är att när jag lyssnar på folk som pratar förstår jag vad de säger utan att min hjärna måste översätta allt till svenska. Hahah lite svårt att förklara, men det är ett steg i rätt riktning. 
 
//Today we had a Stina, Helena and Lukas day at the breakfast for lunch cafe. I had american pancakes with syrup and butter,but I borrowed some of Stinas jam and took some sugar from the coffee place and had them the swedish style. After lunch we went to costco and i bought some face wash that smells grapefruit :) We had dinner, I watched some TV and then the day was over. 
 
A kind of fun thing is that I noticed that I don't need to translate to Swedish in my head when people talking anymore, wohoo! It's a step in the right direction! //
 
 

Kommentarer
Postat av: Cici

Jag har hört flera säga att det tar ungefär en månad och sedan tänker man på det nya språket.

2012-08-29 @ 09:16:56
Postat av: Maria

Du pratar ju redan i sömnen på engelska!

2012-08-29 @ 11:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0