Down Town Seattle

Imorse Var jag som sagt på min första gymnastikträning här. Första halvtimmen körde vi styrka och man ville nästan gå därifrån för det var så jobbigt, varmt och jag är så otränad. Men jag träffade en jättesnäll tjej som hette Mellony som visade mig runt och så. Vi hoppade DMT, trampett och trampolin under 2 timmar. När träningen var slut stod Karina, Lukas och Stina och väntade på mig i dörröppningen :)
 
Under dagen skulle jag passa Lilly medans mamma fick lite egentid på nagelsalongen, men det slutade med att vi båda låg och sov i min säng i två timmar. Hahah!
 
På eftermiddagen åkte alla barn, mamma och Stina in till själva city i Seattle. Dagens starbucks avnjöts på världens första starbucks som grundades 1971. Vi kollade lite på Pike place market och mötte upp Kurt utanför Red Robin's. Det är ungeför som T.G.I.F fasst med hamgurgare för pengarna, bottomless french fries och dricka. Alltså: du får så mycket pommes och läsk du vill ha och orkar äta. Ganska logiskt att människor "blir" stora här. Till middag blev det en kycklingburgare med massa pommes och några läsk. 
 
Vid halv åtta åkte vi över till Safeco Field för att kolla på Seattle Mariners spela Baseball. Det var en riktig upplevelse! Väldigt roligt och intressant, även om spelet går ganska segt. Mariners (de man hejar på här) vann mot alla odds vilket var riktigt kul. Kurt (min värdpappa) var glad att ha en anledning att åka och kolla på baseball oftare (för min skull) eftersom de andra i familjen inte är så intresserade av sport. 
på världens första starbucks!
På pike place market.
Baseballmatchen!
Lagets maskot.
När det är den sista inin under spelet och hemmalaget ligger under så gör man såhär med kepsen för att det ska ge tur, som jag förstog det. Det verkade ju hjälpa för de låg under med 1-2 och de tre sista slagen vände de och vann med 3-2. 

Kommentarer
Postat av: Cici

Som alltid härliga bilder! Från och med nu lägger jag in din blogg som min startsida :-)

Love you!

Svar: wohoo, låter bra det!
saknar dig massor! love you <3
Helena Frestadius

2012-08-15 @ 11:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0