Freshmen orientation

Idag har det varit introduktion för alla nya elever på Liberty High School, alla var 14-åriga freshmen's utom jag kändes det som. Men "guiderna" som visade oss runt var i min ålder eller ett år äldre. Thumbs up!
 
Allt började med att jag fick gå helt själv från parkeringen ner till aulan, och på vägen stod massa cheerleaders och andra guider och hälsade oss välkomna. Några lärare och elever pratade om hur viktigt de var att vara social, öppen, skaffa nya kompisar och om skolandan. Jag visste inte vem någon av alla hundratals människorna var  och kände verkligen "vad i hela friden gör jag här?!". Vi blev indelade i grupper efter efternamnen och fick gå till varsitt klassrum med några guider per grupp. 
 
Lära-känna-lekar, godis, lösmustacher, rundvandring runt skolan och ombyggnationerna, snack-time med chips och vatten är ungeför det vi gjorde under 2-3 timmar. Guiderna var verkligen supersnälla och introducerade mig inför alla seniors och juniors vi träffade och bjöd med mig på matchen på fredag! Känns skönt att jag vet vilka några är iaf. Dock känner jag mig helt vilsen vart jag ska gå osv, men det kommer lösa sig. 
 
Fick reda på att det är en till utbytis från Belgien och att hon var "cool" enligt de andra så det är ju intressant :) Efter lunchen/snack-time så pratade jag ganska mycket med en dude som också var ny, som tyckte att skolan verkade som en "white-kid school" haha. Han lär ju sett att jag såg vilsen ut så han var supergullig som pratade med mig och gick med mig till parkeringen när allt var klart. Dock blir jag lite orolig när han inte visste att Sverige var ett land.
 
När han frågade vart jag kom ifrån sa jag Sverige. "Vart ligger Sverige?". Jag svarade att det låg i Europa. "Åh jag trodde det var en stad här". ehm..?
 
Allt som allt så hade jag en riktigt bra dag. Massa nya intryck, osv. Kände mig helt slut!

Kommentarer
Postat av: Hannapanna

Lät som en bra första dag!:D Saknar dig,vi får försöka snacka lite på skype:D puss <3

Svar: Jag börjar på Tisdag men det va en väldigt bra dag!Att vi ska, puss! <3
Helena Frestadius

2012-09-01 @ 12:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0