Long Beach Pics last part

Drömde en mardröm om Anders Bering Breivik så jag tog en morgonpromenad/springtur längst stranden med världens finaste utsikt. //Had a nightmare about Anders Bering Breivik so I went on a mornig power walk with a beautiful view.//
Brunch på subway, kikande på drakfestivalen innan mamma, Simon och Lilly åkte "hem" till ranchen för att Simon hade migrän. //Brunch at subway and watched the kites for a while. Then mom, Simon and Lilly went "home" to the ranch because Simon had migraine.//
Jag for hem med Stinas (värdmamman) mamma och nya man. Tog ca 5 timmar allt som allt.// Stina's mom and her new husband drove me up to Seattle. It took almost 5 hours but it feels so good to be home!// 

Kommentarer
Postat av: Stina Åströööm

Saknar dig jättemycket Helena, första skoldagen idag på skvadern va lite skum, först så körde lärarnas lilla band på skolan celebration, och Johans pappa sjöng jättemycket solo, det var askul. Fast det vare typ baa jag och Frida som tyckte, och Johan skämdes typ ihjäl! Sedan så ropade dom upp alla som skulle gå i ES1, så då fick jag lämna Frida och Emma som jag satt med. Min nya klass är typ en blandning av allt! Det är riktiga emosar, hårdrockare, töntar, folk som är läskiga och tar tabletter,en kille som verkade hög.., snälla människor och jag. Kände inte någon, hade sett någon enstaka någon gång men inte mer. Sedan så satt jag bredvid 2 tjejer som va lite läskiga, men jag försökte vara så pratglad som möjligt så det gick väl rätt bra. Sedan så skulle vi köra en namnlek, du vet när man ska säga alla namn som har sagts och sedan sitt eget, det var bara jag som failade och fick säga om namnen.. inte förvånad heller! Sedan fick vi berätta lite om varandra genom att intervjua den som satt bredvid. Sedan så var det ju 2 mentorer, och jag fick den bästa av dom. Hon hette Frida, och hon va skitcool, hon är också lesbisk. Det gjorde henne lite coolare, hehe! Sedan så gick dom igenom vart allt va och lite scheman och sånt. Sedan så gick vi en pytteliten rundtur. Sedan så gick vi och åt, och maten var väl rätt okej, den var bättre än hagas i alla fall så man ska inte klaga! ;) Under maten så började jag prata jättemycket med en tjej, och vi liksom typ klickade direkt. Vi hade också en massa gemensamt, och hon känner Sanna Wassbrink, och säkert Moa också, för hon hade gått på matfors innan hon bytte till prolympia. Sedan så gick vi iaf ner till typ basketplanen., och snackade lite mera. Men sen tog hon bussen ner till stan. Precis efter så kom Linda och Erika och vi snackade en massa om vad som hade hänt under dagen, och lite sånt. Sedan kom också Emma och Frida också snackade vi lite mer. Men det var en ganska bra första dag iaf, och man saknade dig jättemycket, och det kändes så himla fel att du inte var där, för det känns som att du passar in där liksom på nått sätt. Och det känns så konstigt att inte gå på samma skola som dig längre, men det är väl bara att längta tills nåsta år!!! Hoppas du har det underbart nu i USA, och skvadern väntar tålmodigt på dig här, för det är så himla härliga människor här och du kommer säkert tycka om det jättemycket. Och jag saknar dig jättemycket Helena, så puss och kram på dig! Hur tråkigt det än var att läsa det här så ville jag så gärna berätta allt för dig!!! :D<3

Svar: Åh vad glad jag blev när jag såg att du skrivit värsta mycket! Hahah du är för normal för att gå på estet Stina! :D snart så hittar du nån att va med :) Vad hette nya tjejen du prata med?
Åhh jag önskar jag va med er just nu! Det känns verkligen som att jag är på semester och åker hem med mamma på lördag och börjar skolan med er sen, men sen så är det ju inte så :(

Hoppas du kommer trivas bra där under året så du kan ta hand om mig när jag börjar nästa höst!

Jag börjar skolan om två veckor här så jag ger dig en update på hur det var för mig också! Saknar dig massor! Så himla kul att du hörde av dig och så! pusssss <3
Helena Frestadius

2012-08-22 @ 18:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0