Schedule, schoolbus and school stuff.

Igår for vi till min skola och hade möte med min studierådgivare, hon berättade hur schemat fungerade, policyn på skolan, skolmaten, osv. Enligt mitt schema börjar jag alltså 7.28 (alleles för tidigt!) och kommer att sammanlagt ha 8 olika ämnen/termin. Jag kommer ha 4 ämen per dag och sen kör man schemat varannan dag. Lite klurigt är det men annars verkar det vara bra!
 
På mina "A-dagar" har jag English 11, Fitness/condition, Spanish 3 (kanske byter till 4) och Guided study (Läxläsning). På mina "B-dagar" Har jag Foods/Nutrition, AP Psychologi (på college nivå, med seniors), Algebra 2 och US History/Goverment. Sen har jag alltså A-schemat varranan dag och B-schemat de andra dagarna. Vi slutar kring kl 2 om man inte har någon sport eller aktivitet efter skolan. Det kommer nog vara skönt att komma hem och sova!
 
Jag kommer alltså åka skolbuss till och från skolan, och bussen går förbi min "station" 6.47 AM. Huuur tidigt som helst! Man måste vara där 5 min innan och jag tror de tar ca 5 min att gå dit, så jag måste gå hemifrån innan 6.40... Sen har jag lunch antingen 10.35 eller 12.15 så det kommmer vara riktigt jobbigt om jag får det sena lunchscemat! Men jag hittar väl nån rutin för det här också, så småning om. 
 
Efter skolbesöket åkte vi och köpte massa färgprover för att måla sovrum, två badrum, taket, utsidan på huset osv. på färgaffären. Jag har suttit och skrivit lite vykort och slagit in presenter under kvällen vilket var ganska mysigt!

Kommentarer
Postat av: Cici

Du kommer in i dina nya vanor fort tror jag, och kvällarna blir tidigare också för att orka.

Pokonis!

Svar: Kommer somna som en stock på kvällarna!
Helena Frestadius

2012-08-24 @ 21:40:10
Postat av: Erika

Roliga ämnen!

Mellanmål, ta med det till förmiddagen om du får sen lunch, får du tidig lunch så tar du ändå med dig mellanmål som du äter när du slutar! :)

Svar: Ska bli! Jag måste ta med egen lunch på dagarna :)
Helena Frestadius

2012-08-25 @ 09:29:56
URL: http://Errki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0