Tur man är svensk och söt ibland

Dagen startade som vanligt med en skål flingor och mjölk och bus med kidsen. Sedan for vi och hälsade på "the gymnastic spot" i en lite större stadsdel 15 min från vårt hus. AG-delen var öppen men där det var tänkt att jag skulle gå hade inte öppet på fredagar nu under sommaren. "Such a bummer" som dom alltid säger här, haha minst 5 gånger per dag. Efter snabbvisiten på gymnastiken for vi till en affär som säljer proffisionella hårgrejer till frisörer och allmänheten. Jag letar efter en plattång men vi kom på att jag lika gärna kunde köpa en på Target och spara pengarna istället. Så vi köpte en present iaf till min bästavän Erika, iofs fyller hon inte år förrens i december men jag hitta en perfekt present och Stina, min värdmamma, får 40% rabatt på det där svindyra stället så det var kanonbra. 
 
Större delen av eftermiddagen spelderades på köpcentret i Belleveu. Letar efter lite småsaker att kunna bocka av på min "måste fixas"-lista. Men vi gick in i Apple butiken och kollade lite och pratade med en av deras typ 24 butiksbiträden (skojjar inte när jag säger att det var så många och alla hjälpte någon) och frågade lite om min externa hårddisk som jag inte fattar nåt av och pratade om att jag behöver en kontakt till min mobilladdare (och egentligen datorladdare också) som passar i amerikanska eluttag. Han fattade ju att jag inte fattade vad jag pratade om och tyckte väl att jag hade söt svensk dialekt så jag fick kontakten gratis. Bara sådär. I'm blown away. Man får inte saker för $29 (=200kr) gratis bara sådär för att man är svensk. Oändligt tacksam!
Sedan åt vi frozen yoghurt på Red Mango, rekommenderas! Gick runt och kollade lite, Forever 21, Victoria Secret och Nordstroms är absolut mina favorit affärer hittills. Hann inte kolla så jättemycket, tycker bättre om att strosa runt  och kolla på kläder i min ensamhet men det var kul! Vårt dagliga starbucksbesök gjordes och vi åkte och handla en snabbis.
 
När vi kom hem hade Kurt, min värdpappa, köpt och tagit hem 20 pounds (10 kg) levande kräftor i en kylbox. Vi kokade dem och började förbereda lite inför kräftskivan vi ska ha här hemma imorgon. 20 personer kommer att vara här imorgon mitt under byggkaoset, men det kommer funka superbra. 
 
Sedan blev det en sen middag igen, och nu har jag läst en godnattsaga för Lukas innan kidsen gick och la sig.  
Jag köpte ett par Flip Flops på rea eftersom alla verkar ha såna här och går runt i dem överallt, so I figured that it should be good to have some kind of flip flops while I'm over here.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0