Lucia och Julgransdekorationer

Imorse sprang Karina in på mitt rum kl.8 och frågade om jag ville hänga med och fixa julgran. Så det blev att kliva upp tidigt efter 5 timmars sömn för att åka och såga ner en julgran. Vi åkte till en (ett?) julgransplantage för att hugga ner en julgran, the american way, med en liten motorsåg. Jag skojar inte när jag säger att alla är väldigt bekväma (och lata) här, haha! Vi drack gratis varmchoklad på julgrans stället innan vi åkte hem, kikade på julkalendern och gjorde svenska pannkakor till brunch. (lägger förhoppningsvis upp bilder imorgon, för bilderna är på min värdmammas kamera) 
Efter lunchen åkte vi in till Seattle för att kolla på en Lucia uppvisning av Svenska skolan. De sjöng lite julsånger, vi pysslade, fikade och dansade runt granen. Plus att vi hittade marsipanfigurer i en souvenirbutik som var anslutet till det nordiskamuseet där vi var. Julen är räddad!
När vi kom hem somnade jag, vaknade en timme senare och mådde hyfsat dåligt, så kunde knappt börja på min enorma hög med läxor innan jag kände att jag behövde sova mer. När jag vaknade ytterligare en timme senare hjälpte jag till med julgranspyntet och nu tänkte jag gå och lägga mig direkt efter vår sena söndagsmiddag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0