Weekend fun

I helgen har jag gjort massor av roliga grejer! I lördags åkte vi och julklappsshoppade, och jag köpte i princip alla mina julklappar plus en extra hårddisk på indre än tre timmar. Helt underbart, men en minre underbar sak är att precis ALLA mina bilder jag hade på min gamla hårddisk är borta. Alla bilder jag tagit fram till förra sommaren är borta, och jag blev seriöst tårögd när killen i Apple affären (som ironiskt nog hette Mac) sa att vi inte kunde hitta bilderna. Så jag tänkte hålla en tyst minut för mina bilder som dog i en fruksansvärd hårddiskkrash. 
 
Under lördagskvällen åkte mina värdföräldrar på dejt så jag barnvaktade mina fina värdsyskon under kvällen. Vi kikade på film och åt köttbullar och när de somat kikade jag på the voice, slog in julklappar och pluggade järnet, nästan samtidigt tillochmed, det ni!
 
På söndagen klev vi alla upp tidigt för att åka ner till Downtown Seattle och springa "Jingle Bell Run". Det är ett superstort välgörenhets-race för att stötta folk med sjukdomar i leder och sånt. Plus att alla som spranf var utklädda i jultema, grinchen, älvor, änglar, renar, tomtar,stjärnor och till och med en Lucia. Loppet var 5km långt och vi sprang genom en tunnel på motorvägen i centrala Seattle och jag var väldigt impad av kidsen som sprang nästan hela loppet! (loppet var kl åtta på morgonen så man får se trött ut!)
 
Efter loppet åkte vi snabbt hem och duscha och åt för jag skulle ner till Seattle igen och ta färjan till Bainbridge Island för att ha uppdragstävlingar med Utbytisarna. På båten började nån random college kille prata med mig för att dryga ut tiden på färjan vilket var trevligt! När vi kom fram skulle vi utbytisar göra olika uppdrag i den lilla "byn", som att ta kort på saker, ta reda på datum, smaka glass och godis m.m. Allting avslutades med pizza och efterrätt hos en av utbytisarna som bor på ön. Allt var himla kul och mysigt tills vi skulle skynda oss tillbaka till färjan och vi krockade med en annan bil i en korsning. Allting gick som tur var väldigt bra även om rutan på passagerarsidan var helt krossad och dörren tillknucklad. Så vi fick springa vårt allra snabbaste ner till färjan i mörkret så vi skulle hinna med att komma hem! Som tur var hann vi precis i tid och kom hem tryggt och säkert! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej fina ni! Vad duktiga ni är som sportar på söndag morgon. Skönt att höra att det inte var allvarligare med krocken. Nedräkning nu inför julen och lov? Kram

2012-12-12 @ 11:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0