Barnvakt och bullbak!

Har suttit barnvakt underkvällen till några som bor längre ner på gatan. Vi bakade kanelbullar eftersom det är kanelbullens dag i morgon! Alla jag har berättat det för tycker Sverige är ett bra land med bra traditioner pga av att jag berättat om kanelbullens dag och att man bjuppar på fika under Lucia. Vänta bara när Fettisdagen är och våffeldagen! Tillbaka till kanelbullar, vi bakade alltså kanelbullar från grunden, som jag gjort med mamma och mormor sen jag var pytte pytte, och det här var första gången de här barnen bakade något från grunden i hela deras liv. På riktigt, de närmaste hemmagjorda bullar det varit är när man köper färdiggjord deg i en burk och stoppar in i ugnen. Satte lite perspektiv på hur lyckligt lottad jag är som växt upp med hemgjorda bullar!
 
Plus att mina bullar var låångt ifrån lika goda, degen svällde knappt för att dom har konstig jäst här som är som pulver..
 
Dagen har varit bra, jag mår bättre. Kvällen har varit sjukt jobbig då jag jobbat på en uppsats som ska in i morgon. Men nu är den minsan klar och jag ska sova!

Kommentarer
Postat av: maria

Mmm ser jättegott ut!

2012-10-04 @ 09:23:02
Postat av: e-Louise

Dom bullarna ser ju smaskens ut. Vi ska kanske skicka några jästpaket eller svensk torrjäst. I dag ska jag hämta din lillasyster från dagis, laga mat åt oss, korv och makaroner och så småningom ska jag försöka få henne att sova! Få se hur det går. Din kära moder är i Stockholm tills imorgon.
I morgon åker morfar och jag till Tällberg för att stänga inför vintern. Känns konstigt att sommaren redan varit.
Sköt om dig och börja fundera på vad du önskar dig i julklapp?
Kram från Mormor

Svar: Låter som att du kommer ha det kul med Lilly :) Jo det börjar kännas att sommaren är slut då det inte riktigt är någon värme kvar...Ska försöka komma på lite julklappar jag önskar mig :) Puss och kram!
Helena Frestadius

2012-10-04 @ 15:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0