Händelserik dag!

Har haft en rolig och lättsam dag idag. Vi var tvungna att ha brandövning på bussen imorse så alla kids hoppade ut genom evakueringsfönsterna, hade "yoga" på idrotten, (låg på en madrass och lyssnade på en röst som sa åt oss hur vi skulle andas) och spelade kickball.
 
Under lunchen hittade jag ett mynt och blev himla glad över de 10 cent jag hittade på golvet, och jag hade lunch med några från min idrottsklass och några nya jag inte träffat förut. Dock visste en av dom vem jag var, "den Svenska tjejen som ska gå med Zack på homecoming". Vet inte om jag ska ta det positivt eller inte..?
 
På matten kom en av seniortjejerna från min Psykologiklass och ville prata med mig, hon skulle nämligen ta kort på mig och en dansk kille för skoltidningen antar jag. Dansken (Patrik) är himla lång, minst 190cm och kollar man på korten ser jag himla liten ut på mina 164 cm, men det var kul att ha träffat någon annan på skolan som inte fattar alla amerikanska skämt och uttryck och som inte heller hittar överallt trots att det gått en månad av skolan.
 
Under dagen har jag även upplyst alla jag pratat med om att det är Kanelbullens dag i Sverige och bjuppat på bullarna jag bakade igår. Väldigt uppskattat kan jag lova! 
 
I natt har vi en sleepover hos grannarna för att de håller på att lacka om alla lister i vårt hus, så vi kan inte vara där inne på två dagar. Därför skulle Stina plocka upp mig där jag kliver av bussen för vi skulle iväg på några ärenden. Precis när jag klivit av bussen och ställer mig för att vänta på Stina åker en bil förbi med ett gäng grabbar som vevar ner rutan, saktar ner i korsningen, drar upp tröjan, sticker ut överkroppen genom rutan och skriker "WE LOOOVE SWEEEDEEEEN!" och åker vidare.  Jag vet inte ens vilka dom var eller hur de vet vem jag är, men det gjorde verkligen min dag! Har inte skrattat så mycket på länge, hahaahaha!
Våra ärenden var Starbucks och åka in till Bellevue för att käka middag på ett Italienskt place. Mums! Resten av kvällen har jag gjort lite läxor och duschat, så nu kan jag krasha på soffan med gott samvete och sova gott, för i morgon är det FREDAG!

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul liv du har :)

2012-10-05 @ 13:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0