Homecoming game!

Idag har hela schemat varit anpassat för homecoming assembly'n som var i slutet av dagen, så alla lektioner har varit 10 minuter kortare idag. Vi kollade även på "the Bee movie" på idrotten istället för att göra nånting fysiskt och jag slapp ha matte med Freshmen kidsen och jobbade i biblitoketet istället (för alla freshmen's och sophmore's hade en assebley en timme förre oss Juniors och Seniors.)
 
Assebley'n var lika cool som den första jag var på. De som ledde showen pratade om vad som hade hänt under homecomingveckan, hade tävlingar om vem som kunde skrika högst av klasserna och några från klasserna var utvalda att köra dragkamp inför alla andra. The hade uppträdanden av dansgruppen och "drill-team'et, kilarna hade satt ihop ett eget drill team (bud-squad) och gjort en uppvisning osv! I slutet hade de en presentation av alla som var nominerade för homecoming royalties. De som var nominerade blev presenterade medan de gick på röda mattan och sedan blev en tjej och en kille från varje klass utsedd till Homecoming prince and princess. Det var hur fint och vackert som helst men musik och allt! På riktigt så känns hela homecoming grejen som på film, med "kungligheterna", alla fina klänningar och kostymer, homecoming matchen jag var på under kvällen m.m.
grease-uppträdande som cheerleaders'erna och killarna gjorde under asseblyn.
 
När jag klev av bussen väntade Stina på mig och skjutsade mig till nagelsalongen där de fixade till mina naglar. Dock inte lika fancy och långa som förra gången eftersom jag vill kunna träna och skriva med mina händer, vilket är extremt svårt när man har lösnaglar. Men jag fixade silverglittriga naglar som jag är nöjd med :)
Efteråt har vi valt ut två testfärger som vi ska måla mitt rum med, så det ska matcha med mina nya lakan. 
nya fina lakan. mjuka som en baby rumpa!
Därefter åkte vi till Renton och käkade pizza till middag. Orkade en slice av en amerikask pizza som jag, Stina och Kurt delade på. Plus att servitören verkade väldigt förvånad när jag frågade efter en kniv att skära min pizza med. Haha! Sen åkte jag till skolan för att kolla på Homecoming matchen med Patty och Zack. Dock förlorade vårt lag med 7-3, men det var bättre än förväntat! Imorgon är det homecoming dansen som står på schemat och allt som hör till. Stina har bokat tid i Bellevue så jag ska bli sminkad, jag ska komma på en vettig frisyr, duscha och sedan blir det middag i downtown Seattle innan dansen! 
Homecoming ryalties för Junior-klassen. 
royalties för seniorsen.

Kommentarer
Postat av: e-Louise

Vilka äventyr du är med om.Du lägger väl upp foton när du har din nya klänning på dig så vi får se. Hoppas du får riktigt trevligt. Kram

2012-10-13 @ 22:23:55
Postat av: Ida Westermark

Ååh, ser precis ut som på film! Ser ut som att du har det bra, roligt! :) kram

2012-10-14 @ 21:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0