Only in America

Lite mixade bilder från helgen. Vi har varit på maskerad på Karina och Lukas skola och det fanns kostymer för allt! de fanns folk som var utklädda till en pruppkudde, popcornlåda, godispåse, star wars figurer osv! Därefter gick vi ut för middag på en mexikanskt tställe med kidsens kompisar + familj.
 
På lördagen pluggade jag psykologi i nio timmar och var iväg till världens mysigaste shoppingställe utanför Udub universitetet i Seattle som kallas U-village. Ska ta med kameran nästa gång vi åker dit! 
 
På söndagen gick vi upp tidigt och åkte ut på landbydgen för att äta en helt otroligt god frukost på en liten lokal restaurang. Därefter kikade vi på en liten teater om prinsessan på ärten i en super stor dekorations/trädgårdsbutik. De hade redan börjat sälja julprylar innan det ens har varit halloween eller thanksgiving, only in america, säger jag bara ;) Men jag blev helt kär i tomtelandet de hade. det fanns hur många olika slags minihus som helst med små figurer så det såg ut som miniatyrstad. 
 
Under eftermiddagen var det bowling med utbytisarna som stod på schemat följt av 4 timmars historiaplugg... Bowlingen var faktiskt riktigt rolig även om alla utom jag och två till pratar tyska... Men en pojk som gillade fotografi blev mitt offer som tvingades prata engelska två timmar
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hur hinner ni med allting?

2012-10-30 @ 20:54:08
Postat av: e-Louise

Hejsan vännen. Roligt att läsa om allt du gör och hur annorlunda USA verkar vara mot Sverige. Tänker på det här du berättar om att ni åker ut tidigt och äter frukost! Det gör vi ju aldrig här. Här följer vi orkanen Sandys framfart på TV. Tur att du inte är på östkusten. Jag håller på med min släktforskning. Jag går ju kurs på universitetet, fast det är helt på dator. Svårt med roligt. Idag har vi fått vår examensuppgift som skall omfatta 2 veckors heltidsjobb. Men den ska inte redovisas förrän i januari.
När du skriver om alla tomtar du såg när ni var ute så tänker jag på när du och SImon kröp här på golvet och gjuorde iordning vårt tomteland. Få se när Lilly blir så stor att hon kan göra det.
Mamma har köpt ett fint hus. Det blir så mysigt nu när hon håller på att göra iordning. Lilly var hos mig både lördag och söndag medans de flyttade alla grejor. Vi hade så mysigt här och hon åkte på den där röda bilen som Simon alltid åkte på om du kommer ihåg.
Just nu är både morfar och jag förkylda so vi snyter och hostar ikapp.
Jag har fått ett fint skolkort på dig så nu har jag bytt på hyllan ovanför TVn.
Ha det nu så gott och var rädd om dig. Kram från Mormor. Morfar hälsar.

2012-10-30 @ 23:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0