Patriots in Pink

Idag hade vi "Patriots in Pink" som dresscode under vår spirit day. Fredadagens tema var för att stödja bröstcancer forskning och kvinnor med bröst cancer. Jag hade ju dock inte tillgång till min garderob så jag kunde inte ta på mig något rosa. Men nästa vecka är det homecoming week, så det är olika dresscodes varje dag.  Ska försöka gå all-in och ta massa kort också!
 
Påtal om spirit week så hade kidsen i Video production klassen gjort en "Nyhetsfilm" som de visade under andra lektionen om aktuella saker som händer inom den närmsta tiden. Till exempel hade de gjort en modeshow om vilka teman det är under dagarna, en stech om does and don'ts under homecoming, intervjuer med skollagen och ett repotage om vad som händer under ombyggnationen av Kultur/teaterhuset.  Det kanske inte låter så jätteintressant men de har verkligen lagt ner tid och jag tyckte det var hur hur coolt som helst! 
 
Dagen rullade på och jag åt Starbucks-lunch och nybakta scones från HK'nute i höstsolen med Zack och Haylee. Under historian hade vi en debatt om revolutionen som faktiskt gick hyfsat bra. Började men att jag var supernervös när jag skulle ställa mig upp och argumentera, plusen steg snabbt som tusan och jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen men efter ett tag kändes det bättre när jag blev van att prata på inför klassen. 
 
Under eftermiddagen åkte kidsen, Stina och jag till Issaqua för att hämta ut böcker på biblioteket och gå runt och kika på all fisk som återvänt från havet för att lägga nya ägg. Jag skojar inte när jag säger att det var tusentals fiskar i "poolerna" de hade för att slussa in alla fiskar. 
Efteråt åkte vi hem till Stinas mamma för att äta middag och vi kommer även sova här inatt pga av att det fortfarande luktar färg och olja i huset. Efter middagen skjutsade Stina mig till skolan så jag kunde gå på football matchen och de åkte iväg på Lukas fotbollsmatch. Jag hade jättekul med Patty och Zack på matchen och jag fattar till och med hur sporten funkar nu! En liten bonus var att vårt lag vann med 50-0. (!!!!!)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0