Sunny saturday!

Busy day today! Vaknade hos Stinas mamma efter att en 10-timmars välbehövlig sömn, svenska pannkakor till frulle såklart! Drog vidare till Starbucks och pluggade psykologi där en timme medans Karina spelade fotboll och sedan åkte vi hem och städade bort allt damm i huset. Vi har varit på 3-års kalas hela eftermiddagen med hela deras crew. 
 
De har en helt annan "kalas-kultur" här. Allt ska vara stort, överträffa förra årets och bjuda på massa mat! Men det här kalaset var lite mer avslapptnat eftersom alla föräldrar känner varandra superbra i deras "crew". Så under kalaset lekte alla barn barn med varandra, mamman hade köpt små gubbar de kunde pyssla med, och under tiden dricker föräldrarna vin/öl/vodka med gräddsmak och pratar på som bara den. De bjuppar på en lätt middag för alla och sedan får man designa sin egen cupcake med frosting och topping. Eftersom jag tydligen är en "adult-ish" så får jag det bästa av båda! Jag har en anledning till att få pyssla med barnen och äta cupcakes, men kan samtidigt prata med de vuxna utan att de tänker på att jag är så liten. 
Efter kalaset drog vi på costco en snabbis för att impulsköpa en ny dammsugare. Mina små syskon var på riktigt super intresserade av vara med och välja vilken damsugare de ville ha och prova den, haha! När vi kom tillbaka tyckte Stina att det fortfarande luktade för mycket färg, så vi sover hos grannarna igen. 
 
Ska upp tidigt i morgon så nu blir det sängen efter några timmars slöpluggande. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0