The Untold Story Of The Witches of OZ

Idag åkte jag, Stina och Karina (värdmor och syster) net till down town Seattle för att kolla på Wicked.  Det var en väldigt bra musikal som är baserad på Trollkaren från OZ. Som precis alla här borta har sett, det är nästan som Sveriges Pippi Långstrump. Som tur var har vi kikat på den filmen innan musikalen så jag fattade någonting. Musikalen var alltså baserad filmen/boken men från "the Wicked Witch" sida och man fick reda på hennes bakgrund om varför hon var grön och varför hon var så elak. Showen var superbra gjord, skådespelarna hade helt fantastiska röster och var allmänt duktiga, så det var ett stort plus!
 
Sjävla teatern var också superfin med kristallkronor och såna här fina trappor, gradiner och tapeter som finns i franska palats på film. 5 av 5 för hela upplevelsen med en guldstjärna i kanten för att deras chocolate chip cookies var de godaste jag någonsin ätit. 
 
Sedan vi kom hem har jag suttit och lyssnat på soundtracksen från musikalen (som jag alltid gör när jag sett en bra film, hehe), pluggat lite och vi har kikat på The Incredibles aka Superhjältarna, min absoluta favorit bland alla animerade disneyfilmer!
 
Man fick inte ta kort inne i salongen eller i foajen så jag har lånat lite bilder från Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0