Dag #3, check!

Bara en dag kvar till helgen och då (fredag kväll) ska jag kolla på min första fotbollsmatch som skollaget spelar. 
 
Idag var skoldagen inte alls lika bra som jag förväntat mig. Dödligt trött på morgonen, dålig plats på en proppfull skolbuss och första frågan på engeska lektionen var "Vad innebär det att vara en amerikan?" (haha heter det amerikan?). Hur i hela friden ska jag veta de? Idrotten var inte alls vad jag förväntade mig. Joggade 3 min, strech, gå i snigeltakt runt friidrottsbanan två varv och kasta lite frisbee. Var hyffsat besviken och hungrig då.
 
Som grädde på moset fattade jag i princip ingenting på spanskan. Det jag fattade hann jag inte översätta tillräckligt fort i huvet från Spanska till Svenska till Engelska. Så jag satt bara där i 1,5 timme och gjorde ingenting, eller jo, gjorde 1/5 av läxan, för det var den enda jag fattade. Hungrig som tusan var jag också.
Nu låter det som jag har alldeles för höga krav på mig själv att jag ska klara allting på en gång, men det gick verkligen inte. Det var supersvårt! Så jag pratade med min lärare och sa att jag ville byta till nått annat för att jag inte kunde hänga med och att jag kände att jag inte behövde college poäng och hellre ville lägga tid på annat.  Hon var förstående, försökte få mig på bättre humör med godis..? Tackade dock nej och gick till min "skolrådgivare" och pratade lite, grät lite och fixade mitt schema. Känns skönt att ha bytt till en klass där man inte behöver tänka supermycket för vi kommer nämligen kolla film varje vecka.  
 
Sen träffade jag massa människor efter lunchen som fick mig på bättre humör, jag fick en bra plats på bussen hem och väl hemma så väntade ett paket till mig på bron! Tjohooo :D Mitt nya objektiv som jag fick som försenad examens/födelsedagspresent. Sigma 17-70 DC HSM OS F/2.8-4 tror jag att det hette. HUUR NÖJD SOM HELST! Tack älskade mor + familj som jag fick det av. 


Träningen var awesome kan jag säga nu i efterhand, men under styrkan ville man bara dö, som vanligt. Eftersom min otroligt otränade sommarkropp inte är van vid brutal styrka. Annars så har jag hoppat trampolin i 1,5h för er som är intresserade. Har lärt mig massa nya saker! Toppen toppen.
 
Två bilder från idag när vi hämtade upp Karina från skolan.







Kommentarer
Postat av: Errki

Får du knäppa kort i hallen? Vill se :)

Svar: Det skulle nog kunna fixas! Har nästa träning på måndag :)
Helena Frestadius

2012-09-07 @ 09:05:15
URL: http://Errki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0