Första dagen i skolan!

-himla långt inlägg om min första skoldag, läs om ni är intresserade-
 
Idag klev jag upp 6:00 prick. Min skolbuss gick 6:53. Det coolaste den här morgonen var skolbussen, den var gul och såg precis ut som dem i filmer. Dock är inte skrikande 10-åringar, tidig morgon och massa nervositet en så vidare bra kombination första skoldagen. Men när jag väl kom fram efter 25 minuter så stog massa människor och ropade hejarramsor, tjoade, applåderade och hälsade alla välkomna precis utanför bussdörren.
 
Jag träffade Jessica och Autumn som gick med mig till mina lektioner så jag inte skulle gå vilse på de 5 minuter vi hade mellan lektionerna. Det första man märkte när man kom in i skolan var att det var massa människor överallt! Verkligen supermånga människor som letar efter sina lektioner. Plus att alla har på sig sina ryggsäckar jämt! Superirriterande att släpa runt på den och när alla andra har på sig den så blir det ännu mindre utrymme i korridorerna. 
 
Min första lektion började 7:28, English 11 med Mrs.Beck. Hur rolig lärare som helst, dock väldigt strikt med arbeten och inlämningar. Vi gick igenom hela kursplanen under den 1,5 timmes långa lektionen. Vad som händer om man kommer försent, lämnar in läxor försent eller är borta från skolan osv. Andra lektionen hade jag idrott, fick en supertrevlig kille som lärare, gick igenom kursplanen där också. Vi fick även gå ut och prata med folk på fotbollsplanen under resten av lektionen eftersom han skulle städa i gymmet, haha! Pratade med lite nya människor där också. 
 
Åt lunch med välkomsttjejerna och hade spanska 3 (collage förberedande) i barackerna (som vissa lektioner är i under ombyggnationerna). Det verkade verkligen supersvårt, läraren pratar himla fort både på spanska och engelska så det var svårt att hänga med. Men vi lekte bara lekar idag och skrev lite saker om oss själva, så jag ska gå på torsdag också när de går igenom kursplanen för att se om jag ska flytta ner till spanska 3 där de är mer oseriösa människor eller om jag ska va kvar.
 
Sista lektionen har jag Guided study, där får man läsa på läxor och plugga. Precis vad jag behöver, världens bästa lektion! Under tiden vi var där, så fick de som inte tagit sina skolfoton än gå till idrottshallen för att fotas och få sina ASB-cards. Dem måste man ha för att få gå på fotbollsmatcher och vara med i något skollag. Gick även och pratade med min school-counselor för att berätta om min dag.
 
Åkte skolbuss hem i värmen, minst 25° varmt. När jag gick hem från bussen kom Lukas springande mot mig för att hälsa mig välkommen hem :) När jag var hemma läste jag igenom alla papper jag hade i min pärm. 
Rekommenderar starkt till alla er på gymnasiet att skaffa en pärm, och ha en flik för varje ämne! I'm in love with my binder! Sen somnade jag innan träningen.
 
Justja, jag hade min första "riktiga" träning idag. Hoppade DMT, trampolin och körde styrka. Kommer fortsätta med Tubmling&Trampolin 3 gånger i veckan och förmodligen börja köra AG en gång i veckan så jag kan komma med i skollaget till vintern. 
 
Nu är jag superduper trött, så jag ska gå och lägga mig tidigt och ta vara på onsdags-mornarna då man får två timmar extra att sova! 
 

Snygg och seriöst!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en himla bra dag! Skönt att det verkar som en bra skola och att de tar hand om dig! Och du - har det gjort klart i köket/vardagsrummet? Ser att plasten är borta :)

Svar: Det var en superbra dag :) skolan är helt klart godkänd! De är nästan klar, bara "öppna spisen" kvar plus lite småfix på övervåningen :)
Helena Frestadius

2012-09-05 @ 08:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0