Fotboll, glass och text

Har haft massa läxor och brist på sömn så jag har inte hunnit blogga om hur roligt mitt high school liv är. Igår hade jag bästa dagen sen jag började skolan. Alla klasser flöt på bra, vi fick rita i matklassen. Psykologin gick super, matten var inte så hemsk osv. Jag hade folk att äta lunch med och efter sista lektionen var det en snubbe som kom fram och snacka med mig. Han tyckte det var grymt coolt att jag var från Sverige, haha!
 
Plus att träningen gick bra! Snart ställer jag 1 1/2 skruven bakåt på powertumbling och på DMT'n lärde jag mig nyss att köra salto direkt sträckt halvskruv. Kändes grymt bra när jag vågade köra! 
 
Idag startade dagen väldigt stressigt. Först vaknade jag mitt i natten och trodde det var morgon, så jag stressade ihjäl mig tills jag insåg att den var typ 00:30. Sen försov jag mig så jag missade bussen. Kurt var tvungen att köra mig till skolan och jag hann precis komma in i klass rummet med 30 sekunders marginal innan klockan ringde. puh! Sen skulle jag läsa en dikt på engelskan högt i mitten av klassrummet (känndes som tortyr, haha). Men resten av dagen har varit super. Åt lunch med en från min engelska- och idrottsklass på flaket av hennes gigantiska pick-up med hennes kompisar och sen kollade vi på film i min film klass (nähä?).
 
Vädret har forsatt att vara underbart med ca 23° och sol under mitten av dagen och eftermiddagen. Det är super! Under kvällen kollade vi på Lukas första fotbollsmatch. Dom vann så vi firade med att åka till ett B&J's café och åt glass! Avslutar dagen med ett skype samtal med mamma i en timme. 
 
Livet här borta är super, finns inget att klaga på just nu förutom läxor. 







Kommentarer
Postat av: e-Louise

Helena, vad är DMT du har på träningen? Det verkar ju gå bra med både skola, träning och familj. Ja, jag har aldrig trott något annat. Kram

Svar: googla på "dubbel-mini-trampolin" allt går super, är dock sjuk. Kram!
Helena Frestadius

2012-09-16 @ 08:55:31
Postat av: e-Louise

Krya på dig vännen. Kram

2012-09-18 @ 00:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0