Homecoming

Under veckan så har det varit många tjejer som går runt med blombuketter, ballonger, halsband, stora kort eller godisskålar. De har alltså blivit bjudna till homecoming dansen. Vissa killar är kreativa och ger bort gigantiska nallebjörnar, andra tvingar sina kompisar att ta av sig tröjan framför tjejen där de står "go to HC with me?", vissa har pysslat ihop stora skyltar osv.
 
Två saker jag kommit på; det finns inte något bra svenskt ord för excited,  så jag uppfinner mitt svenska ord "jätteexcited" och kommer förmodligen säga det tusen gånger om, för att jag ser verkligen fram emot homecoming dansen. Eller jag tror jag gör det iallafall, jag hoppas det är kul och att allt kommer gå bra och så. Men jag känner mig förvirrad för det är verkligen hur mycket som helst man måste tänka på osv. Vilken färg klänningen är, eftersom killens kostym ska ha nyanser i samma färg för att matcha klänningen. Sen måste man tydligen välja skor för att de ska matcha på ett speciellt vis osv, och tillslut fick jag reda på att man ändå kommer ta av sig skorna under dansen. Haha...
 
Folk blir verkligen förvånade när jag berättar att vi inte har danser och sånt i Sverige, och nästan tycker synd om mig för att jag vet så lite om sånt här. Under homecomingveckan kommer det vara olika utklädningsteman så alla klär ut sig. På fredagen är det Homecoming matchen då fotbollskillarna spelar och "the royalties of homecoming" alltså kungen, drottningen (seniors), prinsessan, prinsen (juniors) plus de två från sophmore och freshman klassen som blivit framröstade åker runt planen och "visar upp sig". JA, det kommer kännas som på film när dom har kronor och sånt där coolt på sig!
 
Under lördagen fixar man sig med sina kompisar (om man har några, haha), äter middag på en fin restaurang och åker till dansen. Kommer vara som i en film eller i en saga, (har inga höga förväntingar här inte, nänä) när man känner sig som en liten prinsessa i en fin klänning, fixat hår och naglar osv...
 
Så jag hoppas verkligen allt kommer gå bra och kommer vara kul för jag är jätteexcited just nu! Bortsett från alla förberedelser med klänningen för det känns bara förvirrande.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad sägs om förväntansfull? :)

2012-09-29 @ 20:25:32
Postat av: Maria

Exalterad eller begeistrad - fast det kanske är för gammalmodiga ord?

2012-09-29 @ 21:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0