Second day of school

Idag var första dagen med B-schemat. Hur underbar dag som helst! sovmorgon till kl.8, fixade lillsyrrans hår innan de drog iväg till skolan. Kom dock på när jag satt på bussen att jag glömde schemat hemma, men det löste sig när jag kom fram för jag fick hjälp av en jag träffade igår. 
 
Första lektionen var Foods/Nutrition och började inte förens 9.58. Jag har en hur gullig lärare som helst! Kommer va perfekt att va i den klassen när man är hungring på morgonen. Andra lektionen hade jag AP Psychology. Psykologi på collage nivå, det var helt klart en bra lärare trots att han tvingade mig läsa högt inför alla seniors i klassen. Algebra 2 innan lunch. Läraren va inte lika hemsk som alla säger, plus på det! Annars fattade jag ingenting när jag satt där med alla 14 och 15-åringar. Min lilla hjärna överbelastas när jag försöker lära mig nya saker jag tycker jag borde kunna. Speciellt när jag åste lära mig det på engelska. 
 
Åt lunch med kidsen i min algebra klass. De tyckte de var supercoolt att jag var från Sverige och frågade en massa under lunchen. Sista lektionen hade jag US History/Goverment men en helskön lärare. När jag har B-dagar på onsdagar kommer jag njuta som bara den! Favvisdagen hittils. 
 
Under kvällen har jag organiserat mina pärmar, läst igenom alla syllabus jag fått idag och gjort min första läxa. Kurt fick hjälpa mig hela kvällen för jag fattade absolut ingenting. Verkilgen svårt nu i början att förstå alla matteord när de står på engelska och när formlerna kallas nåt annat. Men tillslut klarade jag det! Nu gäller det bara att komma ihåg allt tills på fredag! 

Kommentarer
Postat av: sofia

Hej din blogg är grym, funderar själv på att bli utbytesstudent. du är grymt duktig på att fota! kan man inte få se några bilder på din skola? det vore verkligen uppskattat. är superintresserad att få veta mer om jag själv skulle våga ta steget och bo utomlands ett år ;)

xox sofia

Svar: Hej och tack så jättemycket! Kul att du tycker om att jag fotar. Jag ska på min första fotbolls match i morgon så jag lär nog ta lite bilder då :)
Jag tycker absolut att du ska ta chansen medans du kan. Skolan, kompisarna och familjen i Sverige kommer finnas kvar så jag tycker absolut att du ska åka! Jag har varit här i en månad och jag trivs redan superbra och även om det är tufft i skolan så kommer det vara värt det i slutet.

Kram! :)
Helena Frestadius

2012-09-06 @ 14:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0