Skolan, och plugg och sånt.

Ska inte ljuga för er som funderar på att bli utbytesstudet. Det är en himla massa plugg, minst en grej varje kväll. Vet inte om det är så på alla skolor, men min skola är överambitiös. Men vi har löjligt mycket läxor, speciellt på till matten...  
 
Matte är från och med nu det sämsta ämnet ever. Har läxor varannan dag med ca 20 uppgifter i varje läxa, vi hoppar från kapitel 1-3 på tre lektioner så man inte hänger med på vad man lärt sig. Läraren bryr sig knappt om man hänger med. Plus att jag är lite bitter för att matte brukade va ett av mina bra ämnen och idag fick jag det sämsta resultat jag haft på en matteuppgift på mer än 5 år. 10/17. Jag satt och jobba med den där läxan i minst 3,5 timme igårkväll. Inte OK.
 
Bortsett från matten så har dagen varit bra. Förvånadsvärst har vi inte pratat nånting om 9/11 över huvudtaget.  Trodde vi skulle prata om det på historian men vi hade istället lite genomgångar på hur man blir en bra talare. Bland annat kommer vi behöva prata om nånting som vi tycker är dåligt (alltså: klaga på iprincip vad som helst) framför klassen i 45 sekunder och ha en presentation om en nyhet inom USA på 7-10 min. Plus att vi ska ha ett kartprov på alla stater, huvudstäder och förkortningar på staterna. Kan nästan allihop för jag har spelat barnspel på datorn, haha!  Kommer vara super duper mega nervös inför det muntliga redovisningarna. Hade nästan hjärtklappning när jag skulle presentera mig själv för klassen och läsa ett stycke i en bok inför klassen under de första dagarna. 
 
Träningen ikväll gick bra, de frågade om jag ville vara med och tävla, i december. Man får köpa en superfin dräkt om man ska tävla, jag ska tänka på det. Fick hamburgare från Red Robin's när jag kom hem. Mums!
Imorgon har jag sovmorgon! Börjar inte förens 10. wehoo! Kan verkligen behövas efter 2 timmars matteplugg igår. Nu ska jag plugga lite mer och sova. 




Kommentarer
Postat av: Stiinnaaaa

Saknar dig sjuukt mycket Helena, drömde tillochmed om dig inatt! Att du gick på skvadern.. Hoppas du har det superbra, även fast det lät lite jobbigt med plugget, tänker på dig upp till tusen! :D<3

Svar: Åh vad glad jag blir, jag drömmer massor om er där hemma! Nästa år så går jag där jag också ;)Ha det super, jag saknar dig runt månen och tillbaka :) <3
Helena Frestadius

2012-09-12 @ 09:21:23
Postat av: Anna (Hugos mamma)

Kämpa på med matten och tappa inte sugen, det finns så många tappade sugar här i världen! =) Presentationen kommer att gå bra, det vet jag, vad ska du klaga på?? Matten?? =D Ha det bra fina Helena <3<3

Svar: Jag gör mitt allra bästa! Jag vet inte riktigt än vilken orättvisa jag ska klaga på. Ska tänka på det ett tag :)
Hoppas ni har det bra där hemma! kram :D <3
Helena Frestadius

2012-09-12 @ 10:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0