Swedish Midsummer in America

I helgen, rättaresagt i söndags, så åkte hela familjen plus Patty ut till St.Edwards Park för att fira Svensk midsommar en vecka försent med massa folk som har rötter i norden. Vi gjorde midsommar kransar, barnen hade Leksandsdräkter och vi dansade små grodorna och allt sånt där man gör när man firar midsommar i Dalarna:)  Vädret var nästen för bra och för varmt för att vara Seattle. Det var 33 grader i skuggan hela dagen och barnen var hur duktiga som helst att inte klaga i de varma dräkterna :)
 
När vi var klara åkte jag och Patty hem till henne för att sola och bada i poolen igen. Upptäckte när jag kom hem att mitt hår blev grönt utav klorvattnet, JÄTTEGRÖNT haha. Under kvällen var min gammelmorbror och moster över på grillning och pratade ett tag och när de åkte hem åkte vi ner till affären och fixade hårfärg. Nu ser jag ut som vanligt igen, även om kidsen ville att jag skulle ha kvar det gröna håret :)
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Så roligt att få fira midsommar. Kul att se Ulf o Pet. Nu längtar jag jättemycket efter dig. Puss

2013-07-03 @ 19:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0