Disneyland part 1

Eftersom jag har så otroligt mycket bilder från Disneyland och våran road trip till Arizona så tänkte jag lägga upp lite i taget :)
 
Vaknade tidigt och lämnade huset vid 6.15. Kidsen var supertrötta så vi stannade vid Starbucks (of course!) för kaffe och varm choklad. 
Rolig fakta: det finns 7 olika Starbucks på flygplatesn i Seattle.
 
Vi kom fram till soliga California och möttes av denna skylt när vi kom till hotellet.
När vi kom fram packade vi upp och drog direkt till Disneyland. De hade den största Disneyaffären jag
varit i.
 
Köpte en autografbok så alla disneykaraktärer som går om kring kan signera :)
 
Törnrosas slott som står i mitten av Disneyland!

Åt världens godaste lunch som kallas "Monte Cristo" på New Orleans Café. Det var en kalkon,skink och ost macka som var stekt i en smet så det var nästan som en doughnut eller french toast på utsidan. Hur god som helst, åt dock alldeles för mycket av den så jag var mätt för resten av dagen.
Lukas första lösa tand!
Första åkturen på Splash Mountain
Tarzans träkoja
Ingången till Tomorrowland
Kollade på Paraden med Stina
 
Senare gick vi över till California Adventure och kollade på en till parad (Disneylands parad är mycket bättre än California Adventures), åkte lite karuseller och berg-och-dal banor innan vi gick tillbaka till Disneyland för att kolla på en show som kallased Fantasmic. 
 
Efteråt gick vi upp till hotellet för att vila våra trötta fötter och sova :) Bästa tipset jag kan ge för en lyckad dag på Disnayland är bra skor!

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Löfgren

Jättefina bilder HElena. Nu väntar jag bara på bröllopsbilder. Kram

Svar: Kommer inom kort! Jag har några Disney bilder kvar och Grand Canyon bilder :)
Helena Frestadius

2013-06-01 @ 08:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0