Är du snäller så kan du få...

Idag har vi bakat pepparkakor. Egentligen så ville jag helst bara äta degen, men jag kände att det var min skyldighet som svensk att visa hur man bakar pepparkakor på riktigt. Känner nästan lite julstämning nu när jag fått äta pepparkaks deg och det spelas julmusik överallt! Nu är det bara snön som fattas...Är lite avis på er hemma i Sverige, har ju hört att det är en massa snö hemma och alla mina kompisar fryser tårna av sig, men jag saknar nog bara snödelen av vintern. 
Igår hade vi tävling igen, gick bra på barr och hopp men jag gjorde bort mig på friståendet när jag glömde bort halva rutinen hur det nu gick till. Ska försöka få någon att filma mig när jag tävlar så jag kan visa er! Idag hade vi efter-tävling-träning och pratade om tävlingen osv. Efteråt åkte jag och barnvaktade några av kidsens kompisar, lättaste jobbet hittills måste jag få säga. De gick och la sig, jag kollade på the voice och tre timmar senare hade jag tjänat mer i timmen än vad minimunlönen är.
 
Nu ska jag sova och njuta av helgens enda sovmorgon, vilket kommer vara behövligt när jag knappt sovit mer än 5-6 timmar varje natt under veckan. Har nämligen haft 4 stora prov/redovisningar/inlämningar/uppsatser plus 8 läxor denna vecka (ljuger tyvärr inte), men nu är det äntligen helg och bara 7 skoldagar kvar innan jullovet! Helt ärligt känns det inte riktigt som jul när man inte firar advent här eller har snö, men det blir nog bättre när jag får jullov!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0