Packlistan

Jag har lite småpanik inför packningen. Jag är proffs på att packa med mig för mycket och onödiga saker när jag ska bort, men nu ska jag ju trots allt åka bort i 11(!) månader.
 
Det känns lite småläskigt att vara borta så länge, men samtidigt spännande. Men en stor trygghet är ju att jag träffat familjen 3 gånger innan, att jag redan fått allting klart med skolan, vart jag ska bo och jag vet till och med vart jag kan gå på gym gratis när jag vill. Tillskillnad från några jag pratade med på ambassaden som inte ens visste när, vart eller till vilken familj det skulle åka till.
 
Så inför själva flytten/resan eller vad man ska kalla det så är jag ganska lugn. Plus att mamma, lillebror och lillasyster ska åka någon dag efter till USA för att vara på semester två veckor. Så ifall jag glömmer något eller behöver hjälp att få med mig allting så finns det en backup-plan i och med att dom också ska dit.
 
För att förbereda mig har börjat skrivit massor av listor. Det jag ska ha med mig, Saker jag ska köpa i Sverige, Saker jag ska köpa i USA (främst hygienartiklar och baskläder), Prestenter till min ''nya'' familj, Grejer jag måste hinna göra i sverige innan, Personer jag måste träffa osv. 
 
Packlistan:
Vårjacka
Vinterjacka
Regnjacka
Kavaj
Skjorta, blus
Klänning
Linnen, T-shirts
Jeans
Shorts
Mjukisar
Tjocktröja
OnePiecen
Träningskläder
Springskor
Vanliga skor + Vinterskor
Finskor
Underkläder
Pyjamas
 
Aloevera kräm
Nagellack
Smycken
Receptbok
Svensk måttsats
Plackers
Lösgodis (massor!)
Souvenirer; Dalahästar, Osthyvlar
Presenter till familjen
Broschyrer om Sundsvall/Sverige 
 
Dator
Extern hårddisk
Systemkamera + extra minneskort
Mobil
Adapter
Plånbok
VISA-kort + Bankdosa
Visum, Pass, Vaccinationskort, 
Biljetter
Fotoalbum 
 
Det var allt jag kommit på hittills, men jag lär ju komma på mer allt eftersom jag och kommer nog behöva köpa en stor ny resväska för att få med allting. Sedan tänkte jag och mamma fara en sväng på wallmart och nå kläd butiker för att fixa smink, duschgrejer, skolsaker, nya fräscha underkläder, hårsaker, idrottsskor och annat som tar onödigt mycket plats och dessutom är billigare att köpa där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0