Election 2012

Fick en fråga om valet och det finns inget som beskriver hur alla här borta känner angående valet bättre än den här lilla tösen; 
Fasst alla är väldigt spända och nyfikna hur det kommer sluta också. Jag är ganska säker på att Washington state kommer rösta på the Democrats, alltså Obamas parti och jag har en känsla av att Obama kommer vinna presidentvalet. 
 
Idag har vi pratat mycket om valet, vi hade en debatt om förslag på nya lagar i Washington State som man kunde rösta på när man röstade på presidenten. T.ex äktenskap för homosexuella (alla i min klass stöttade det förslaget), ifall marijuana kommer vara lagligt för folk över 21 och om speciella privatskolor. I slutet fick alla rösta för Romney eller Obama och om lag ändringarna. Intressant sätt att lära sig om valet. Känns som att alla i min ålder har en åsikt om politik här av nån anledning.
 
2
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0