There's no place like home

Idag var det dagen man ställer tillbaka klockan, så jag fick en timmes längre sömn. Behövdes verkligen för vi gick upp halv åtta för vi skulle vara med i ett "välgörenhets-lopp" för en slags cancer min (och mina värdsyskons) gammelmoster hade för några år sedan och som min värdsysters förra lärare har. Vi gick 5 km runt en park i våra lila "Purple Power"-kläder (lärarens använder purple power som en symbol för att överleva sin cancer.) 
 
Kring lunch åkte jag, min värdmamma och värdsyster ut till IKEA och åt lunch, kikade på like grejer och köpte svensk mat. Jag var himla stolt att varsa svensk och peka ut var och varannan grej  (typ halva sotrimentet) som jag antingen har hemma eller någon av mina kompisar har. Haha det var ganska komiskt hur mycket grejer och möbler från IKEA vi har hemma i Sverige. Men jag kände mig iallafall som hemma när alla möbler hade de svenska namnen och det såg precis ut som ett svenskt IKEA innuti.
Vi åt IKEA's GUDOMLIGA köttbullar till middag och jag har legat och läst i badkaret för en psykologiredovisning imorgon. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0