Who says you can't buy friends?

Svensk choklad är tydligen väldigt exclusivt här. Det är speciellt uppskattat om man tar med lite marabou i lunchen och bjuppar. Det är så man får kompisar här, haha!
 
Min dag har varit super! (bortsett från att det gör lite ont i halsen så jag inte kan äta hårda saker eller sånt man måste tugga). Jag fick ett negativ resultat på körtelfebersprovet i morse, så jag har alltså inte körtelfeber, wohoo! 
 
- På engelskan kollade vi på "super size me"-dokumentären, och ja, den är lika äcklig och motbjudande som första gången man ser den.
- Vi sprang en mile på idrotten, alltså 1.6 km, och jag sprang på 7.38 min trots att jag var sjuk. Så jag är nöjd och belåten med min tid.
- Vi kollade på "Vertigo" i Culture & Film klassen. Riktigt tråkig och förvirrande film som vi ska skriva en rapport på.
Men det bästa under dagen var...... trumvirvel, ............ MATTEN! Det hade ni inte förväntat er va? vavavaa????
 
Jag har min gamla lärare från Algebra 2, hon undrade om jag kommit fel från början och ifall jag verkligen var säker på att jag ville gå med alla freshmen kid. Men jag har verkligen inte kommit fel. Det är en liten klass på 16/17 pers och jag trivs mycket bättre i denna klass. Plus att läraren är mycket snällare och hjälper till mer i denna lilla unga klass. Jag förstår tyvärr inte allting eftersom de har lite annorlunda sätt att lösa och förklara saker på, men det är superlätt att komma ikapp och matten kommer bli a piece of cake! PLUS att om man får mer än 50% på nästa läxa så får vi två olika sorters kakor, (bra motivation, hahah) och alla var värsta impad att jag var ifrån Sverige och frågade massa saker.  
 
Så bara för att jag är så glas bjuppar jag på massa fina webbilder från i helgen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cici

Härligt att höra att det blir så bra med matten! Härliga och roliga bilder på dig och Karina också :-)

Många kramar!

2012-09-27 @ 09:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0