7 months

Är det illa om jag missade min 7 månadersdag här borta? Kännder mig skyldig att jag inte kom ihåg att göra ett collage (som jag alltid gör varje månad) förens två veckor senare. Jag har inte ens en bortförklaring till varför jag inte gjorde det tidigare, mer än att jag glömde bort och inte vart uppmärksam.Måste nog vara för att jag är så inne i rutinerna nu så det känns inte konstigt att jag är borta från Sverige längre och inte håller räkningen.
 
Sanningen är att jag har problem att skriva inlägg ibland för jag kommer inte på de rätta orden på svenska som beskriver vad jag vill säga. Till exempel om jag är excited eller inte payed attention så kommer jag ibland inte på vad det är på svenska så jag använder google istället för att tänka sorgligt nog. Men ibland är det dock tvärtom! Jag anväde google translate senast idag för att översätta ett svenskt uttryck i min uppsats om ethical boundaries of genetic manipulation... det säger ju sig självt att jag är för lat för att översätta och att man inte kan allt on genetik på engelska än.
 
Här är collaget iallafall.. sju månader och 12 dagar i usa står räkningen på just nu
Rolig fakta btw... 14e mars var det Pi(e)-day eftersom datumet på amerikanskt vis är 3.14... hehhe fyndigt va? det är iallafall en bra ursäkt att få äta paj(pie) på en vardag!
 
(1) alla hjärtans-dag (2-9) HAWAII! (10-12) Gymnastik avslutning 
Hände inte så mycket mer än Hawaii (synd att klaga) så februari har gått suuuperfort!

Kommentarer
Postat av: Maria

Och i dag är det 4 mån kvar tills du åker hem. Som jag längtar :)

Svar: vet inte om jag ska säga att du är bästa eller värsta mamman som längtar tills jag kommer hem så mycket att du har nedräkning, och sedan kommenterar i bloggen hur många dagar jag har kvar...
Helena Frestadius

2013-03-17 @ 16:51:34
Postat av: Mamma

Jag kan väl vara båda :)

2013-03-18 @ 07:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0