Happy Easter!

Igår kom Patty över efter skolan och vi målade/färgade påskägg med kidsen. Efter vi åt middag, som fär övrigt bestod av säsongens första grillning, så åkte jag och Patty upp till henne för att äta godis och se på "Perks of being a wallflower." Tyckte filmen var bra, dock började jag gråta som vanligt.. haha.  Sedan somnade vi på soffan när vi kollade på American Pie 2. Vaknade tidigt, åt frukost och somnade om igen när vi kikade på svampbob. När vi vaknade för andra gången gjorde vi svenska pannkakor innan Stina hämtade mig :)
 
Det har varit superfint väder här idag, med sol(!!, aldrig soligt i Seattle typ..) och 20° varmt i solen, Underbart! Så istället för att plugga så skypeade jag med halva familjen och var ute istället :) Under kvällen så var vi hos Stinas mamma för att äta påskmiddag och umgås med lite familj. Jag fick en "påskpåse" istället för påskägg, med extremt mycket godis och skittles så jag vet inte vad.
 
När vi kom hem och nattat kidsen så kikade vi på "Argo" som var filmen som fick en oscar för best picture.. och det var en riktigt intressant film även om det var så spännande så man blev rädd. (ni vet den där känslan man får när man ser thriller filmer..?) Så när vi kollat klart på filmen så kände jag mig lite skyldig för att jag inte gjort en enda grej jag hade tänkt göra under dagen, därför jag har läst om segregering i amerikanska skolor i två timmar, haha så nu kan jag sova gott :)
 
Påskäggs målning
 
 
Hemma hos Patty imorse.. :)
 
påskmiddags efterrätt + bröd
 
Vi gjorde påskris swedish-style också! (eftersom de normalt sett inte gör påskris här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0